In deze tijd is het moeilijk op de hoogte te blijven, maar toch probeer ik de trends en ontwikkelingen dichtbij mijn vakgebieden te volgen. In deze moeilijke periode is de combinatie van crisis en het “Nieuwe Werken” buitengewoon interessant om te zien wat dat voor gevolgen heeft voor bedrijfshuisvesting en facilitair management. Er ontstaat overal vernieuwing of zelfs letterlijke hervorming.

 

Kijk eens naar nieuwe concepten als OndernemersRijk, Spaces maar ook het nieuwe Ricoh gebouw. Mensen en bedrijven maken zich los van de gevestigde orde en creëren hun eigen kansen en omgeving. Hoezo 9 tot 5? Werknemers richten steeds meer zelf hun agenda in die bij hun past. Thuiswerken voor rust en concentratie. Kantooromgeving voor work- & teamspirit met collega’s en klanten. Gevolg: lege kantoren langs de A2, kantoren met overcapaciteit aan werkplekken maar een tekort aan vergader- en eventaccommodatie.

 

De werkplek wordt steeds meer ontmoetingsplek voorzien van alle moderne gebruikersgemakken. Ik wil organisaties graag helpen de juiste balans te vinden in de service die bezoeker tijdens zijn verblijf nodig heeft. Of dat een werknemer, directeur, klant of passant zou zijn. Hierbij spelen bedrijfscultuur, ROI, kwaliteitsniveau en de infrastructuur rond de locatie een belangrijke rol.

 

Trends

• Zzp’ers die voor hun werk faciliteiten per uur kunnen inkopen

• Nieuwe bedrijfshuisvesting door crisis in de hoogste versnelling

• Verandering in Beurs- en Congresorganisaties door gebruik “Hybrid-event features”

• “Pop-up” is het nieuwe toverwoord

• Een baan wordt steeds meer een rol

 

Casestudies in “de achtertuin”

• Ontwikkeling GZG-terrein in ‘s-Hertogenbosch

• Culinair Kenniscentrum in ‘s-Hertogenbosch

• Hotel in het Paleiskwartier van ‘s-Hertogenbosch

• Haalbaarheid Studentencampus in ‘s-Hertogenbosch

 

Haydnstraat 3 . 5216 ET . ‘s-Hertogenbosch . T 06 - 28 22 68 18 . E info@firmadonkers.nl